Cum se bea corect cafeaua?

cum se bea cafeaua

Mulți dintre noi ne trezim cu un sigur lucru în minte - cafea - sau o altă băutură cu cafeină ca să ne putem începe ziua, dar dacă ți-aș spune că bei cafea greșit?

Toți avem un ceas biologic intern numit ritm circadian, sau ritmul nictemeral, un ciclu de aproximativ 24 de ore al proceselor biochimice, fiziologice sau comportamentale aparținând entităților vii, inclusiv plante, animale, ciuperci sau cianobacterii. Acesta controlează eliberarea hormonului cortizol, cunoscut și sub numele de hormonul stresului pentru că este eliberat în cantități mari în momentele în care corpul tău luptă cu stresul sau când corpul înregistrează un nivel scăzut de glucocorticoizi în sânge. Cortizolul este responsabil, de asemenea, de nivelul tău de "alertă" pe parcursul zilei.

Între orele 8 și 9 dimineața cortizolul este produs în cantități mari, ceea ce înseamnă că organismul nostru are un mecanism natural prin care ne trezește. În timp ce mulți susțin că o doză de cafeină poate completa acest mecanism, cercetătorii au descoperit că dacă consumăm cafea sau energizante ( sau alte produse cu cofeină) în intervalele în care producția de cortizol este mare efectul cafeinei se diminuează drastic și ne crește toleranța la cafeină pe termen lung.

Per total, acest lucru înseamnă că vei simți mai puțin efectul cafelei și vei avea nevoie de mai multă în viitor pentru a mai simți efectul de "trezire". Vom scrie despre dependența de cafea și creșterea toleranței la cafea într-un articol viitor al cărui link va fi adăugat aici: Dependența de cafea și toleranța la cafeină . Din motivele prezentate mai sus, dacă bem cafea după 9 dimineața vom simți efectele mai bine.

Cercetătorii au descoperit și următoarele intervale orare în care producția de cortizol este mare: 12:00-13:00 și 17:30-18:30 . Asta înseamnă că ar fi ideal să bem cafea în afara acestor intervale. Aceste creșteri în producția de cortizol, și ritmul circadian în general, sunt regularizate cel mai puternic de lumina solară, ceea ce indică faptul că orarul tău de somn nu are o influență atât de mare precum ai putea crede.

Așadar, dacă te trezești foarte devreme sau foarte târziu ar trebui să bei cafea imediat după trezire? Ei bine, cercetătorii au demonstrat că nivelul cortizolului crește cu aproximativ 50% imediat după ce te trezești, indiferent de oră. Știința spune să aștepți cel puțin o oră până îți bei cafeaua, astfel vei pregăti corect corpul tău pentru o nouă zi grea.

 

 

Surse pentru cele susținute mai sus:

Cortisol Awakening Response:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18854200

Caffeine at Specific Times:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24235903

Circadian Cortisol Profiles:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19223520

Caffeine and Cortisol:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2257922/

Articole Recomandate: 
Categorie: 

style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-3495299193717180"
data-ad-slot="9074106265"
data-ad-format="auto">

Ai ceva de comentat?