Antrenamentul Mental te poate face specialist în orice

antrenament mental pentru actiuni

Pentru mai mult de un secol, oamenii de știință au încercat să înțeleagă cum funcționează acest antrenament mental. În anii '30, cercetătorii au demonstrat că, atunci când îți imaginezi o acțiune, creierul tău trimite semnale mușchilor tăi - semnale subtile, prea slabe pentru a face mușchii să se contracte, dar care ar putea contribui la antrenarea corpului pentru efectuarea acțiunii respective.

Alternativ, practica mentală ar putea crea un plan în capul tău similar unui ghid "cum să fac asta?" pentru o anumită abilitate sau acțiune.

Psihologii au efectuat sute de studii în care au comparat practica imaginară cu cea fizică pentru acțiuni precum: aruncarea de săgeți la darts, jonglerie și dansul step. În general, cercetarea arată că antrenamentul mental funcționează. Un studiu din 2012, de exemplu, a comparat 32 de jucători amatori de golf care au jucat împotriva altor 32 de jucători care abia știau ține crosa în mână și vizualiza lovitura. Având același program de antrenament, ambele grupuri și-au îmbunătățit lovitura prin aducerea mingii cu 10 cm mai aproape de gaură.

Vizualizarea are avantaje față de antrenamentul fizic: Poți să o faci oriunde, chiar și atunci când ești accidentat. Este sigur, un plus major pentru acțiuni cu riscuri mari precum gimnastica și chirurgia. O poți practica pentru perioade mai lungi de timp pentru nu ești constrâns de oboseala fizică. Asta nu înseamnă că e ușor: " Am avut sportivi de nivel olimpic în laborator, vizualizând acțiuni timp de 2 ore" , spune Tadhg Maclntyre, psiholog de sport de la Universitatea din Limerick din Irlanda. "Când am terminat, erau complet epuizați."

Vizualizarea acțiunilor nu funcționează pentru toată lumea. "Dacă ești un începător, impactul poate fi negativ", avertizează Maclntyre. "Dacă încerci să vizualizezi o aruncare de la margine ( la fotbal), dar tu nu știi nici măcar priza mâinii sau mișcarea corespunzătoare, atunci probabil vei vizualiza acțiunea greșită și cunoștințele tale vor fi afectate."

În concluzie, antrenamentul mental pentru o acțiune prin vizualizarea acesteia și repetarea ei în capul tău trimite semnale care pregătesc mușchii pentru acțiunea respectivă fără o contracție vizibilă a acestora. Insuficiența de informație poate duce la vizualizarea și exersarea greșită a unei acțiuni, exercițiul mental având rezultatele cele mai bune dacă deja cunoști detalii despre acțiunea pe care vrei să o exersezi.

Articole Recomandate: 
Categorie: 

Ai ceva de comentat?