9 Banalități esențiale vieții în prezent

9 banalitati esentiale vietii in prezent

Astăzi voi trata un subiect pe care mulți nu îl consideră "științific", dar am investigat atât de multe despre subiectul "viața în prezent" încât trebuia să fac o scurt rezumat să îl public în rubrica Lifestyle. Voi scrie un alt articol mai detaliat împreună cu linkuri spre cercetări științifice și rezultatele lor, dar până atunci îți fac o mică introducere în subiect pentru a te acomoda cu ideea vieții în prezent.

Sunt atât de puține lucruri pe care le putem afecta în Univers. Ceea ce nu putem modifica, ceea ce nu putem influența nicicum, nu ar trebui să ne îngrijoreze. Asta este ceea ce observ la mulți oameni, că se focusează și zăbovesc asupra multor lucruri asupra cărora nu au nici un control în loc să se relaxeze și să se bucure de ceea ce văd, aud sau miros acum.

1. Acceptă că nu poți controla tot

De ce să îți faci griji pentru ceva care nu poate fi schimbat nici dacă toți am avea aceeași grijă deodată? De ce să ne intereseze ce cred alți oameni despre noi când nu avem cum să știm la ce se gândesc exact? Nu poți ști ce gândesc și nu ai cum să mă convingi că ști. Odată ce înțelegi acest lucru și începi să accepți ce nu poți schimba, începi de fapt te eliberezi de un munte de stres și anxietate. E ca și cum o greutate uriașă a fost ridicată de pe umerii tăi.

2. Ieși în natură mai des

Ne petrecem atât de mult timp în clădiri de oțel, beton și cărămizi încât uităm de multe ori de originile noastre. Este firesc pentru noi să fim în natură și de aceea ne simțim atât de bine când mergem la o plimbare în parc sau cu bicicleta în afara orașului. E un sentiment pe care nu ai cum să îl simți într-o mașină. Dacă te simți copleșit de probleme, ieși la o plimbare într-un loc cu verdeață. Odată ieșit, fii acolo! Astfel, stresul cauzat de evenimentele care te-au făcut să vrei plimbarea se va diminua sau chiar dispărea.

3. Gândește-te la lume

Ce vreau să spun prin asta e că de cele mai multe ori suntem atât de epuizați de problemele noastre încât nu mai putem vedea "pădurea de copaci". Prin urmare, ajută să ne gândim cât de mare și interesantă este lumea. Ia o pauză și citește despre alte țări, culturi și obiceiuri. Astfel vei deveni conștient că lumea nu se învârte în jurul problemelor tale.

Când citesc despre Cutremurul din Nepal din 2015 unde 1,4 milioane de oameni au avut nevoie de asistență umanitară de urgență, dintre care 940.000 au fost copii, nu mai văd problemele mele ca fiind cu adevărat "probleme grave". Privind dincolo de noi înșine putem măsura mai exact cât de mari sunt problemele noastre și asta mă face să aduc în discuție punctul următor.

4. Ajută alți oameni

Tu nu vei reuși să găsești fericirea dacă te consumă propriile nevoi și dorințe. Când va începe să îți pese de alte persoane, nu doar să zici că îți pasă, pot veni foarte multe lucruri bune. Poți ajuta oameni apropiați sau străini, dar orice act de bunătate și bunăvoință sinceră te va ajuta să te apropii de fericire.

Când ajut alți oameni, am observat că nu mă mai macină problemele mele și îmi dau seama că viața mea nu e chiar așa de rea. Asta mă eliberează de stres și sentimente negative. Poți găsi fericire și învăța lucruri noi când oferi ajutor altor persoane, ajutor pe care îl poți oferi doar când nu ești orbit de problemele tale, de egoism și de nevoia de bani.

5. Află puterea unui zâmbet

De fiecare dată când râzi sau zâmbești, se întâmplă ceva interesant. Nu numai la nivel chimic pentru a te face să te simți mai bine, dar va bloca stresul și negativitatea să intre în psihicul tău. Un simplu zâmbet poate face o astfel de diferență. 

De exemplu, puteam să mă enervez ieri când am scăpat o farfurie pe jos și am spart-o în bucățele mici. Puteam să mă enervez pe neîndemânarea mea și să zic "uite încă un motiv pentru care viața e nașpa". În schimb, am făcut exact opusul. În timp ce curățam mizeria, nu am fost nervos sau supărat. Am măturat cu zâmbetul pe buze și m-a bufnit râsul pentru un moment după ce am scăpat-o. Dacă nervii ar lipi farfuria atunci probabil m-aș enerva, dar altfel nu văd rostul nervilor.

Deci, ori de câte ori te afli într-o situație similară, cred că poți găsi ceva amuzant. Nu îți fie rușine să râzi de tine.  Înțeleg că e deranjant când râd alții de tine, dar când râzi tu de tine de fapt de destresezi. "În tot răul e și un bine"

6. Nu îți pierde speranța

Speranța este ceva ce nu ne putem permite să pierdem. Cu speranță găsim întotdeauna o soluție. Ori de câte ori ne simțim copleșiți de viață tindem să uităm de speranță. Uităm că soarele strălucește mereu după o zi ploioasă și că o problemă este doar un pas făcut pe un drum lung. 

Cu speranță, eu știu că tot ceea ce este aparent groaznic este doar temporar și că destul de curând lucrurile vor fi bine. Acest lucru mă scapă de negativism și mă simt mai bine aproape instant.

7. Fii una cu convingerile tale

Eu nu aleg să favorizez nici un sistem de credință. Deci, orice "credință" ai tu, îmbrățișeaz-o 100%. Astfel, fericirea își va găsi drumul spre tine mai ușor. 

Acum, deși (încă) nu putem cădea de acord să avem toți aceeași credință, putem spune toți că o bază sănătoasă pentru credința noastră este esențială pentru liniștea interioară și ne ajută la fondarea unei conștiințe proprii și a înțelepciunii.

Există un motiv pentru care cercetările au arătat că oamenii profund dedicați credinței lor au o speranță de viață mai mare și sunt mai puțin predispuși să facă boli grave precum cancerul. Deci, acest lucru este important pentru creșterea calității vieții tale.

8. Continuă să înveți

Un lucru care ne aduce mult stres în viață este faptul că ne facem griji că nu avem toate răspunsurile acum. Dacă accepți că nu știi tot și ești deschis la învățare continuă faci un pas în față spre fericirea ta.

Mă fascinează să învăț tot felul de lucruri noi și faptul că sunt conștient că evoluez ca persoană învățând permanent mă face să fiu foarte relaxat. Acceptă că viața este doar o călătorie în care înveți la nesfârșit ceva nou și vei fi și tu la fel.

9. Trăiește în prezent

De cele mai multe ori, ceea ce ne îngrijorează este un eveniment trecut sau ceva ce încă nu s-a întâmplat. Trăitul în prezent va șterge astfel de gânduri. De ce să îți faci griji pentru ceva ce a trecut și nu mai poți schimba vreodată? De ce să te îngrijoreze ceva ce nici măcar nu ești sigur dacă se va întâmpla sau nu? În prezent ești mai calm.

În momentul prezent, nu există probleme și griji, există doar simțuri ( ce vezi, ce atingi, ce auzi,etc). Până nu demult găseam în permanență un motiv de îngrijorare, eram atât de stresat de nu mai puteam dormi noaptea. Ajunsesem să iau pastile cu Valeriană pentru a putea dormi.

Odată ce am învățat să trăiesc în prezent, m-am oprit din a mă mai gândi la trecut și viitorul potențial și am început să trăiesc aici și acum. Acum mă focusez pe simțurile mele pentru a fi în permanență în prezent. Viața mea este cu siguranță mai liniștită și dorm noaptea ca un bebeluș.

Tu ești aici, acum?

Dacă cele 9 banalități nu îți sunt motiv destul de bun și nu te sperie cuvântul "spiritualitate", atunci îți sugerez să răsfoiești Puterea Prezentului - de Eckhart Tolle și vei găsi acolo mai multe motive pentru care vei vrea să trăiești AZI , nu pierdut în gânduri despre trecut sau viitor. 

Articole Recomandate: 

Ce este inteligența emoțională(EI sau EQ): Cum să iți crești inteligența emoțională?

cresterea inteligentei emotionale

Experții în psihologie și managementul afacerilor sunt de acord; testele IQ de modă veche nu sunt indicatori clari ai potențialului uman. În timp ce modul de utilizare a matematicii, a logicii și a limbajului pot fi privite ca unități de măsură pentru IQ, implicațiile inteligenței emoționale nu pot fi ignorate.

Categorie: 

style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-3495299193717180"
data-ad-slot="9074106265"
data-ad-format="auto">

Ai ceva de comentat?