5 Metode să treci peste o despartire dureroasă

5-metode-sa-treci-peste-o-despartire

Nimic nu te poate reține de la un viitor mai fericit decât o rană persistentă a unei relații. Am fost acolo: Experiența dragostei care ajunge să fie dureroasă. Nu contează care au fost circumstanțele, cine a avut dreptate și cine a greșit. Important este că doare și că durerea te împiedică să mergi mai departe.

Timpul este cel mai bun vindecător, iar Dr. Jennice Vilhauer, directoarea Programului de Tratament Psihoterapeutic Ambulatoriu la Emory Healthcare , dezvoltatoarea Terapiei Directate spre Viitor și autoarea cărții Think Forward to Thrive: How to Use the Mind's Power of Anticipation to Transcend Your Past and Transform Your Life îți oferă 5 pași concreți pe care îi poți face pentru a facilita procesul de vindecare:

1. Întrerupe orice contact.

Fă acest lucru, cel puțin pentru o vreme. Nu, nu trebuie să fiți prieteni. Păstrarea unei foste iubiri în viața ta nu este de la sine un semn de maturitate; a ști cum să ai grijă de tine și de bunăstarea ta emoțională este. Mulți oameni se agață de ideea de prietenie ca o modalitate de a păstra vie posibilitatea unei relații, deoarece ideea de a da drumul complet pare prea copleșitoare. În timp ce, în funcție de circumstanțe, o prietenie poate fi în cele din urmă posibilă, prietenia nu poate fi autentică până când nu s-a vindecat mare parte sau chiar toată durerea lăsată în urmă, lucru care durează un timp. Să poți fi propriul tău prieten este cel mai important lucru în timpul unei despărțiri și asta înseamnă să nu te pui în situații care nu duc la o stare de bine. Dacă te doare, înseamnă că predomină vulnerabilitatea. Este esențial să te protejezi cu limitări sănătoase.

Dacă trebuie să rămâneți în contact, din cauza copiilor sau a altor obligații comune, știu că există o diferență clară între a fi prietenoși și a fi prieteni. Adevărata prietenie înseamnă că la la două persoane le pasă de bunăstarea celuilalt și au cele mai bune intenții unul pentru altul. În momentul când multe relații se termină, apare întrebarea dacă ambele părți pot furniza cu adevărat acest tip de îngrijire și sprijin unul pentru altul. Speranța că cineva care nu te-a tratat bine în timp ce ați fost împreună va fi capabil să îți fie un prieten adevărat te pregătește pentru continuarea suferinței. Alegerea de a fi prietenoși înseamnă că puteți, fără așteptări, recunoaște iubirea împărtășită și onora acele momente din viața voastră prin tratarea celeilalte persoane cu bunătate și respect.

2. Treci peste fantezie.

Mulți oameni nu realizează că o mare majoritate a durerii simțite în timpul unei despărțiri nu are nimic de-a face cu relația avută. Relațiile se încheie întotdeauna cu un motiv. Este rareori o surpriză totală pentru că lucrurile, în general, nu au mers bine pentru o vreme. Există de multe ori o listă lungă cu ceea ce fiecare persoană a sau nu a făcut, care a dus la toate certurile și a rănit sentimentele fiecăruia. Cei mai mulți oameni nu vor înapoi relația pe care ei au avut-o de fapt. Ceea ce jelesc este tocmai relația pe care ei au crezut că ar fi putut-o avea dacă lucrurile ar fi fost altfel. Dar adevărul este că relația ACEEA nu a existat. Eliberarea de un vis poate fi dureroasă. La începutul relației ne-am stabilit niște așteptări pentru ceea ce "ar putea fi" bazate pe lucrurile bune care păreau să se întâmple în timpul ei. Aproape toate relațiile sunt puternice la început, altfel nu ar începe niciodată, dar în întregimea unei relații este ceea ce a fost de la început până la sfârșit.

Deoarece mintea noastră încearcă să ne vindece "durerea de inimă", amintirile dureroase se deplasează, de multe ori, spre fundal și ne trezim cu amintiri și cu dor de vremurile bune. Uităm cine a fost persoana cu adevărat și idealizăm persoana care am vrut să fie. O strategie bună pentru a trece peste aceste momente este să scrii pur și simplu pe hârtie fiecare lucru dureros , de care îți amintești, întâmplat în timpul relației și să citești acea bucată de hârtie în timp ce faci efortul să îți amintești clar acele evenimente până când sentimentele dureroase dispar. Scopul tău aici nu este să prelungești supărarea, ci să-ți amintești pe deplin adevăratul motiv pentru care s-a încheiat relația. În cele din urmă, eliberarea de aceste evenimente va fi o parte importantă a procesului de iertare și vindecare, dar cu scopul să recunoști și să accepți mai întâi că s-a întâmplat.

3. Împacă-te cu trecutul.

Când cineva te tratează prost sau face ceva dureros, este un răspuns natural și sănătos să simți ceva mânie. Furia ne ajută să fim conștienți de situațiile care nu sunt în interesul nostru și pot facilita procesul de ieșire dintr-o relație nesănătoasă. Dar când păstrăm mânie și resentimente din experiențele trecute le luăm cu noi în viitor. Nimic nu doare mai mult decât atunci când cineva drag face ceva care te face să reevaluezi cine credeai că este acea persoană. Când cineva trădează încrederea pe care i-ai dat-o, este dureros. Dar să lași ceea ce altcineva a făcut să îți limiteze posibilitatea de a merge mai departe înseamnă că exercită încă un anumit control asupra vieții tale. Iertarea nu înseamnă să lași pe altcineva să scape nepedepsit pentru comportamentul său rău; înseamnă să te eliberezi emoțional și să te scapi de acel control pe care îl exercită asupra ta.

Când nu te mai concentrezi pe evenimente specifice care au avut loc și încerci, în schimb, să vezi perspectiva persoanelor implicate vei învăța mai ușor cum să ierți și să te împaci cu lucrurile care au avut loc în trecut. Cei mai mulți oameni nu acționează cu intenția de a răni în mod direct pe altcineva; în general, ei fac alegerile respective cu intenția să se simtă ei înșiși mai bine. De bine sau rău, este în natura noastră ca ființe umane să acționăm din propria perspectivă auto-benefică și impactul acțiunilor noastre asupra altora este adesea un aspect secundar căruia îi dăm puțină atenție. Asta nu va face totul să fie bine, dar, uneori, perspectiva celuilalt te poate ajuta să înțelegi mai bine evenimentele desfășurate și le face mai puțin personale. Acest lucru te va ajuta să ierți pe cineva mai ușor, atunci când îi vezi persoana în ansamblu, cu bune și cu rele. Dacă te trezești mustind în mânie pentru ceva ce altcineva a sau nu a făcut, încearcă te oprești și să îți amintești calitățile bune le-ai văzut când v-ați cunoscut, atunci când v-ați întâlnit prima dată, și să recunoști că toți avem defecte și toți facem greșeli.

4. Să știi că e acceptabil să iubești în continuare.

Dragostea nu se înșală niciodată. Când cineva intră în viața ta și îți permite să experimentezi dragostea, asta este întotdeauna un cadou adevărat. Partea de maturitate este să recunoști că iubirea în sine nu este întotdeauna suficientă pentru a face o relație să meargă. Mulți alți factori și circumstanțe, cum ar fi calendarul, valori incompatibile, sau alegerile pe care le faci, joacă un rol semnificativ în posibila prosperitate a relației voastre. Cu toate acestea, trecerea peste o relație care nu funcționează nu înseamnă neapărat că dragostea pe care o simți trebuie să se termine. Uneori, singura modalitate de a da "trece peste" este să iubești pe cineva suficient pentru a-ți dori ce e mai bine pentru el sau ea chiar dacă asta înseamnă să nu fiți împreună.

Există mai multe forme de iubire, și au capacitatea de a se schimba, evolua și de a se modifică în timp. Lasă iubirea romantică ce ai simțit-o să evolueze într-un alt tip de dragoste care cuprinde grijă și compasiune pentru o persoană care a avut un loc important în viața ta. Acest lucru va contribui la facilitarea procesului de vindecare. O mare parte din durerea ce o simțim atunci când o relație se termină are de-a face cu pierderea pe care o percepem. Conceptualizarea ei ca "o tranziție" în loc de "o pierdere" te poate scăpa de o parte din durere. Adevărul este că relațiile pe care le avem în viață durează pentru totdeauna. Ele rezistă în amintirile noastre, în sentimentele pe care le avem atunci când ne gândim la ele, în omul care am devenit din cauza lor, și în lecțiile pe care le ducem mai departe din ele.

5. Iubește-te mai mult.

În cele din urmă, trecerea peste o relație care nu a funcționat are legătură cu iubirea de sine. Pentru unii, aceasta este partea cea mai grea. Să crezi că meriți să fii într-o relație de iubire cu cineva care împărtășește valorile tale și te tratează bine cere ca tu să te vezi într-o lumină pozitivă. Dacă acest simplu gând pare descurajant pentru că dialogul tău interior este umplut cu sentimente precum auto-indoială , critică, sau ură de sine, ar putea fi necesar să ceri ajutorul unui profesionist. Nu te poți aștepta ca altcineva să te trateze mai bine decât te tratezi tu.

Auto-iertarea este o parte importantă a iubirii de sine.

În retrospectivă, s-ar putea simți că există lucruri pe care le-ai fi putut face diferit, dar este imposibil să știm ce rezultate diferite ar fi putut exista. Auto-reproșarea este o pierdere inutilă de energie, care aduce doar emoțiile negative și întârzie vindecarea. În schimb, alege să transformi durerea într-un câștig. Fiecare relație, dacă o lași, te poate învăța ceva despre tine însuți și îți poate da o mai mare claritate cu privire la ceea ce ai tu nevoie pentru a atinge fericirea. Recunoscând rolul tău în ceea ce a mers prost într-o relație poate fi o parte importantă a procesului de învățare.

Atunci când doi oameni au intrat într-o relație au creat o dinamică și orice s-a întâmplat, ambii au contribuit la ea într-un fel. Când vei avea o perspectivă și vei înțelege care a fost rolul tău, vei putea face ceva diferit. Dacă crezi că ar putea fi util să faci anumite schimbări în propriul comportament, cum ar fi să înveți să îți stabilești limite mai bune sau să îți îmbunătățești abilitățile de comunicare, atunci îmbrățișeze șansa ta de a face acest lucru pentru ca relație tale viitoare să poată fi chiar mai uimitoare.

Avem nevoie de relații cu alții pentru a ne vedea pe noi înșiși mai clar. Fiecare relație pe care o avem reflectă ceea ce răspândim noi înșine în lume. Să știi că o relație nu este un eșec doar pentru că s-a încheiat. Dacă ai evoluat ca persoană și ai învățat ceva ce te ajută să înaintezi în viață, atunci relația și-a servit scopul și a fost cu adevărat un succes.

Un ultim gând...

Pentru că viața mă pune din nou pe drumuri, nu știu când voi publica următorul articol pe DoveditStiintific.ro, dar probabil vor trece câteva săptămâni. Te invit să salvezi acest site sau să dai un like pe Facebook paginii DoveditStiintific.ro (https://www.facebook.com/doveditstiintific) pentru a fi printre primii care îl citesc. Până atunci, întrebarea la care vreau să îmi răspunzi sincer este: Dimineața când te trezești, dacă te întreb ce iubești mai mult pe lume, câte lucruri vei enumera până să îmi spui că te iubești pe tine?

Articole Recomandate: 

Ce este inteligența emoțională(EI sau EQ): Cum să iți crești inteligența emoțională?

cresterea inteligentei emotionale

Experții în psihologie și managementul afacerilor sunt de acord; testele IQ de modă veche nu sunt indicatori clari ai potențialului uman. În timp ce modul de utilizare a matematicii, a logicii și a limbajului pot fi privite ca unități de măsură pentru IQ, implicațiile inteligenței emoționale nu pot fi ignorate.

Categorie: 

Ai ceva de comentat?