4 mituri despre deshidratare care refuză să moară

mituri deshidratare

Apa joacă un rol destul de important în asigurarea funcționării normale a corpului tău. Lăsând statisticile deoparte, astăzi îți voi spune despre 4 mituri despre deshidratare care au refuzat să moară. Fie că îți place să bei apă sau nu, aceasta reprezintă aproximativ 60%, dacă ești bărbat, și 50%, dacă ești femeie, din greutatea corpului tău. Este esențial să fi informat corect despre importanța H2O. Cum spunea Benjamin Franklin: "Când fântâna este seacă, învățăm valoarea apei".

 

Mitul 1: Trebuie să bei 8 pahare de apă pe zi

Aceasta este poate cea mai cunoscută regulă care ne-a fost picurată în cap de cine știe cât timp. De fapt, Profesorul Heinz Valtin de la Colegiul Darmouth, specialist în tot ce ține de rinichi și autor a două manuale despre rinichi și echilibrul de apă, nu a găsit nici o dovadă care să susțină afirmația.

Oare este bine sau poate fi dăunător să bei 8 pahare de apă pe zi? Prof. Heinz Valtin spune nu există un standard, poate ai nevoie de mai mult de 8 pahare pe zi, poate mai puțin, depinde de mulți factori. Acesta spune că o creștere modestă în cantitatea de lichide pe care o consumi zilnic poate duce la "intoxicație cu apă" dacă rinichii nu pot să o elimine destul de rapid. Astfel de situații nu sunt rare și au condus la probleme mentale și chiar moarte la unii atleți, la adolescenți după consumarea drogului Ecstasy și la pacienți normali.

Dezavantajele unui consum prea mare de apă pot fi: (a) expunere la agenți poluanți; (b) urinări frecvente, care pot fi rușinoase și inconveniente; (c) cheltuială, pentru cei care cumpără apă plată din magazin doar ca să respecte regula de 8 pahare pe zi; și (d) sentimentul de vină pentru cei care nu au reușit să respecte regula. Lista dezavantajelor nu se oprește aici, acestea sunt doar câteva selectate de mine.

 

Mitul 2: Dacă ți-e sete ești deja deshidratat

Din cauza informării greșite, oamenii tind să creadă că în momentul în care apare setea sunt deja deshidratați, dar nu devii deshidratat decât dacă ignori setea în momentul apariției ei.

În mod normal, setea apare când nivelul de apă din corp scade cu 2-4%. Atâta timp cât nu ai probleme cu rinichii, poți să privești setea ca un mecanism de avertisment al corpului care te anunță că ai nevoie de un pahar de H2O.

Deshidratarea devine o problemă atunci când nivelul de apă din corp scade cu 5-8%. În această situație s-ar putea să te confrunți cu amețeli și oboseală, pe lângă o gură ușor uscată și senzația de constrângere faringiană.

Principiul de "sete" se aplică și atunci când faci exerciții, dar dacă îți dai seama că trebuie să te hidratezi, urmează sfatul din ghidul Consiliului American pentru Exerciții :  un pahar de 200-300ml de apă pentru fiecare 10-20 de minute de exerciții fizice grele este suficient.

 

Mitul 3: Băuturile pentru sportivi sunt cea mai bună opțiune după exerciții

Acest lucru depinde de mai mulți factori, dar ce e sigur e că nu este universal valabil. Băuturile pentru sportivi sunt pline de electroliți ( ioni de sare) care ajută organismul tău să înlocuiască ce a pierdut prin transpirație în timpul exercițiilor. Acești electroliți sunt importanți: ei sunt esențiali pentru funcționarea nervilor și ajută, printre altele, la menținerea nivelului de pH din sânge.

Firmele care fac marketing pentru astfel de produse încearcă să te convingă că aceste băuturi sunt perfecte pentru orice sportiv. În realitate, ele sunt utile doar dacă ai făcut exerciții grele pentru o perioadă lungă de timp, cum ar fi alergări pe distanțe lungi ( maraton) sau ore de drumeții pe munte în soarele din 15 iulie. Chiar și atunci, după ce ți-ai epuizat forța în picioare, apa este suficientă.

 

Mitul 4: Bea multă apă să elimini toxinele mai repede

Există o concepție populară greșită că dacă bei cantități mari de apă aceasta spală, ca prin magie, măruntaiele de păcatele din noaptea trecută. Nici poveste.

Consumul de apă în cantități moderate asigură funcționarea corectă a metabolismului corpului tău, din care face parte și procesul natural de detoxifiere a ficatului și a rinichilor. Acesta funcționează corect atâta timp cât bei H2O cu moderație.

Un aport excesiv de apă nu te va ajuta! De fapt, dacă bei prea multă apă poți chiar încetini procesul de detoxifiere naturală a corpului. Excesul de apă duce la reducerea concentrației de sare din sânge, ceea ce poate afecta rinichii și ficatul și poate preveni funcționarea lor normală. Eu nu o să mă intoxic cu apă sigur și sper că de azi nici tu nu o vei mai face!

Articole Recomandate: 
Categorie: 

Ai ceva de comentat?